Svenssons Fritidsmöblers webshop

Vår förhoppning är att du som kund ska känna dig trygg och säker när du handlar hos oss. Kom gärna med synpunkter på vår webbutik via vår e-postadress info@fritidsmobler.nu

Försäljning av våra produkter sker till privatpersoner samt företag inom Sverige.
Vid beställning träffas avtal om köp först när Svenssons Fritidsmöbler bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse som genereras automatiskt. Om leveranstiden ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Svenssons Fritidsmöbler har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.

Kunduppgifter    

De kunduppgifter som lämnas används enbart till Svenssons Fritidsmöblers eget registe samt till vår samarbetspartner för betalningsbevakning.
Det är viktigt att alla kunduppgifter är korrekta för att vi ska kunna garantera en säker leverans. Det är också viktigt att din e-postadress lämnas för att vi ska kunna meddela ev. problem som kan uppstå i samband med en beställning.

Beställning

Beställningar görs i första hand genom vår hemsida. Uppstår det några problem, går det bra att kontakta oss via e-post eller telefon. En orderbekräftelse skickas sedan till din angivna e-postadress. Beställningen är bindande.
För att få handla på vår hemsida ska du ha fyllt 18 år. Bedrägerier eller försök till bedrägerier polisanmäls.

Betalningssätt

Förskottsbetalning eller via Payson, kortbetalning eller direktbetalning via internetbanken. Vid betalning via Payson finns även valet räntefri delbetalning.
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.
Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Priser

Alla priser anges i svenska kronor, inkl. moms, 25%. Den enda kostnaden som tillkommer på våra priser är fraktkostnad.
Fraktkostnaderna vid ordrar upp till 3.000:- är 69:-
Ordrar mellan 3.000 – 15.000:- från 495:-
Ordrar över 15.000:- levereras fraktfritt. Gäller ej rea varor.

Leverans

Alla leveranser inom Sverige sker via DHL eller med våran egna budbil. Vi levererar inom mellan 3-10 arbetsdagar efter beställningen till DHLs utlämningsställe eller med hemleverans till tomtgränsen. Med reservation för förseningar som orsakas av oförutsedda händelser. Vi reserverar oss för att vissa produkter tillfälligt inte finns i lager. Vi skickar i så fall varorna så fort de kommit i lager, utan att någon extra avgift tillkommer.
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka. Maila till info@grillexperten.se och uppge ditt ordernr/kundnr.
Om varorna skadas eller kommer bort under transporten är Svenssons Fritidsmöbler betalningsansvarig. Du måste dock meddela oss via e-post eller telefon inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort när den återsänds så är du betalningsansvarig.

Ångerrätt och Öppet köp

Öppet köp innebär att Du har rätt att skicka tillbaka oanvända varor för att byta till annan storlek, färg, till annan vara eller få pengar tillbaka inom 14 dagar från fakturadatum.
Alla paket skickas som paket eller brev. Vid returnering av varor vid öppet köp står kunden för fraktkostnad till Svenssons Fritidsmöbler.
Paketen ligger hos paketombudet i 14 dagar.
Eventuellt outlöst paket debiteras med 200 kronor.
Vi reserverar oss för tryckfel och slutförsäljning.

Du har enligt distansavtalslagen, rätt att returnera beställda, felfria varor utan att ange en anledning till detta. Meddelande om detta lämnas så snart som möjligt till oss via e-post eller telefon. Dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. Observera att reklamationen godkänns bara, om den gjorts efter våra instruktioner. Därför är det viktigt att du kontaktar oss för vidare instruktioner. De returnerade varorna ska vara i oanvänt och oskadat skick. Du står själv för returportot. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.
Kunden har rätt att öppna förpackning och undersöka varan och fortfarande hävda ångerrätt eller öppet köp. Dock får varan inte ha använts.

Kontakta oss via mailadress info@fritidsmobler.nu om det är så att du vill utnyttja din ångerrätt eller öppet köp.

Reklamationer

Skulle du få en defekt eller felaktigt levererad vara, ber vi dig kontakta oss omgående, via e-post eller telefon, dock senast sju dagar efter att du mottagit varan. Vi ersätter dig med ny vara, förutsatt att varan finns i lager. Kan vi inte ersätta varan, görs en återbetalning av kostnaden för denna vara. Men innan ersättningsvara eller återbetalning sker måste den felaktiga varan vara returnerad till oss, kontrollerad och godkänd av oss. Gäller det en felexpediering eller en defekt vara står vi givetvis för alla frakter. Gäller det en använd vara, kontakta oss först via telefon eller mail.

Övrigt    

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, felaktiga uppgifter.
Vi reserverar oss för att en viss färgförändring kan uppstå på bilder och varor som visas på vår hemsida. Force Majeure gäller.

 

Meny